Strikkakaktus!

Jeg har dessverre ikke grønne fingre, men en strikket kaktus skal jeg da alltids klare å holde liv i ;-) Denne var enkel å lage, og mitt første strikkeprosjekt på pinne 2! Jeg liker vanligvis å ha tykke pinner og tykt garn og se resultater litt brennkvikt. Kaktusen er strikket av tre små avlange lapper, som deretter er sydd sammen og fylt med piperensere. Jorda har jeg heklet rundt og rundt med fastmasker, og den lille potta fant jeg på Fretex for en femmer.

Som dere ser er den ganske liten ;-)

12 kommentarer

Vibeke Spigseth

25.02.2011 kl.12:58

Noe så herlig! Helt perfekt for oss uten de helt grønne fingrene, ja! Hos oss dør planter før de har kommet i hus.... Pinlig egentlig. Kanskje jeg skulle få tak i noen strikkaplanter!!!

Takk for at du deler så mye gøy i bloggen din :-)

Hobbyanette

25.02.2011 kl.14:45

Den var jo bare utrolig kul!! Og søt :p Her i huset har vi sorte, ikke grønne fingre, så kanskje vi skulle hatt ett par slike :p

25.02.2011 kl.15:07

Jøss for en stilig kaktus!

Skikkelig tøff......må nok kanskje seriøst lage en slik tøffing.

Må jo være kjempe fint å ha på barnerommene, eller ellers i huset.

Kanskje på badet, for der er det jo ingen planter som trives.

Takk for at du deler en slik hærlighet med oss andre

Ainur

25.02.2011 kl.18:30

heheh så søøt:) Naaw...

God helg til deg!

Silje Silje

25.02.2011 kl.18:46

Hihi, kul.

Silje Rykken Reknes

25.02.2011 kl.21:09

Den var tøff! Ja, jeg sier det bare, du e døktig :)

Ønsker deg en super helg!

thea

25.02.2011 kl.21:14

ååååå jeg vil ha!!!

lena

25.02.2011 kl.22:17

den var tøff! jeg dreper alt av planter, så lag flere!

ida

26.02.2011 kl.21:09

nicee! :-)

Elisabeth, innerst i veien

27.02.2011 kl.21:11

For en artig kaktus, suveren for alle oss uten grønne fingre.

Kristin

01.03.2011 kl.21:51

Du kan få kjøpmannsdisken, Ingrid :) Den står ute på veradaen (under tak), siden i går. Den må hentes da, siden jeg ikke har mulighet til å kjøre den noen sted. Den har to skap på hver side og fire skuffer på midten.

Torill Skorpen

05.03.2011 kl.23:22

Hahahaha, en slik MÅ jeg få i hus.. Skikkelig stilig da!!! Jeg kan kun ha udødelige planter i hus! =D

Skriv en ny kommentar

Om du ønsker å komme i kontakt med meg, gå til den nye siden min, www.ingridriddervold.no eller send meg en e-post. Ingen anonyme kommentarer, takk :-)